Newsy



:Aktualności
.Blog przechodzi obecnie renowację
.Już niebawem pojawią się nowości

:Pogoda
Obecna pora roku ~ Jesień
.Temperatura waha się między 10+ a 0- stopni Celcjusza
.Zmiana pory roku nastąpi 15.12.2022

Liczba wilków ~ 27
Wadery ~ 18 + 1 NPC
Basiory ~ 7 + 4 NPC
Szczeniaki ~ 1
Nieobecni: Brak

~Serdecznie zapraszamy♥~

Żywioły i moce

SPIS ŻYWIOŁÓW I ZDOLNOŚCI
Tu znajduje się spis żywiołów, jakie można spotkać w naszym świecie. Po licznych analizach i ustaleniach sformułowano ów spis, a także wykonano podział, by wilki lepiej poznały tajemnice swoich zdolności.
Wiadome jest, że niektóre z psowatych posiadają magiczne zdolności, które są przypisywane jako dary Bogów dla nas. Nie wszyscy zostali nimi obdarzeni, lecz nie oczernia to ich wizerunków. Tych, którzy urodzili się z jakimiś zdolnościami, poddano specjalnym analizom i prowadzono z nimi liczne rozmowy na temat magii, która płynie w ich żyłach. Wiemy, że zdolności można dziedziczyć poprzez krew, więc jeśli magiczny wilk zwiąże się z niemagicznym, pojawia się możliwość, że ich szczenięta mogą mieć zdolności magiczne. Konkretne rodzaje magii nazywamy żywiołami, by móc lepiej uporządkować je w spisie.

PODZIAŁ ŻYWIOŁÓW
Żywioły podstawowe, w których skład wchodzą: Woda, Ogień, Powietrze oraz Ziemia.

Żywioły poboczne, gdzie przypisuje się: Ciemność, Światło, Błyskawica, Magma, Lód, Natura, Eter, Przestrzeń, Metal, Brylant i Dźwięk.

ŻYWIOŁY PODSTAWOWE
WODA — Wszelkie zdolności związane z wodą;
Przykładowe moce: władanie kroplami deszczu, kontrolowanie wody, kierunków jej przepływu (strumyczek lub niewielki zbiornik wodny), możliwość zmiany stanu skupienia pary wodnej, możliwość wytworzenia nowego źródła wody, możliwość kontrolowania poziomu wody w niewielkim zbiorniku wody, manipulowanie wodą i możliwość nadawania jej wszelkich kształtów, utworzenie niewielkiej ściany obronnej
Moce wymagające wysokich zdolności: zdolność utworzenia z wody skrzydeł, zdolność wytworzenia większej fali wody, kontrolowanie nurtu wody w rzece/jeziorze, utworzenie większej ściany z wody,
Zakazane moce: wytworzenie fali tsunami, kontrola wody w morzach/oceanach, wytworzenie ogromnego sztormu, wzburzenie fal na oceanie,
OGIEŃ — Wszelkie zdolności związane z ogniem;
Przykładowe moce: Umiejętność kontrolowania ognia, rozpalenie ognia za pomocą oddechu, możliwość pochłaniania ognia, zianie ogniem, niewielka ściana ognia, możliwość nadania ogniu kształtu, odporność na ciepło/ogień,
Moce wymagające wysokich zdolności: samozapłon, skrzydła z ognia, miotanie pociskami z ognia, wytworzenie ognistej pułapki, wyczuwanie źródeł ciepła,
Zakazane moce: Wytworzenie ognia, którego nie można ugasić, kontrolowanie ciepła w ciele innego stworzenia.
ZIEMIA  — Wszelkie zdolności związane z ziemią;
Przykładowe moce: manipulacja ziemią, możliwość wytworzenia ściany obronnej, wytworzenie niewielkiej dziury w ziemi.
Moce wymagające wysokich zdolności: możliwość wyczuwania drgań ziemi, wywołanie drgań ziemi, większa i trwalsza ściana obronna.
Zakazane moce: trzęsienie ziemi, wytworzenie głębokich szczelin na dużą odległość,
POWIETRZE — Wszelkie zdolności związane z powietrzem;
Przykładowe moce: kontrolowanie podmuchu wiatru, możliwość wytworzenia podmuchu powietrza.
Moce wymagające wysokich zdolności: możliwość unoszenia się na wietrze, tworzenie niewielkich trąb powietrznych/mini tornad (niewielkie szkody)
Zakazane moce: wytworzenie tornada, tworzenie silnych wichur/trąb powietrznych.

ŻYWIOŁY POBOCZNE
ETER — władza nad wszystkimi podstawowymi czterema żywiołami, gdzie królują jednak tylko dwa, jako najsilniejsze (a dwa pozostałe są znikome w mocach) oraz zdolność łączenia ich ze sobą. Oznacza to, że wilk może mieć dwa dominujące żywioły np. Ogień i Ziemia, które razem stworzą trzeci element = magmę. Należy tu pamiętać, iż ów dodatkowy żywioł dodaje tylko premię do obrażeń i możliwość dostosowania do niego mocy na potrzeby właściciela. Wilk posiadać może jednak też tylko jeden podstawowy żywioł i jeden podżywioł, które są ze sobą powiązane i wzajemnie się wzmacniają np. Ogień + Elektryczność | Ziemia + Natura | Woda + Lód |
Dostępne elementy eteru: Woda + Ziemia = Natura | Powietrze + Woda = Lód | Ogień + Ziemia = Magma |
Zakazane są żywioły przeciwne np. Ogień i Woda, Światło i Ciemność.
 BŁYSKAWICA — Wszelkie zdolności związane z elektrycznością, napięciem;
Przykładowe moce: kumulacja energii podczas burzy i wskazanie miejsca uderzenia, przewidzenie uderzenia pioruna,
Moce wymagające wysokich zdolności: możliwość otoczenia się niewielką, błyskawiczną barierą,
Zakazane moce: Sprowadzanie wyładowań elektrycznych bez udziału burzy.
 LÓD — Wszelkie zdolności związane z lodem;
Przykładowe moce: możliwość zamrożenia niewielkiej powierzchni, możliwość zamrażania pojedynczych obiektów dotykiem lub oddechem, odporność na niskie temperatury, wytworzenie lodowej tarczy,
Moce wymagające wysokich zdolności: Możliwość utworzenia lodowej zbroi, lodowe skrzydła, wytworzenie swego rodzaju zamieci śnieżnej na niewielkim obszarze,
Zakazane moce: zamrożenie wszystkiego, co otacza postać, zamrożenie całego świata, silne zamiecie śnieżne gotowe zniszczyć duże obszary.
 NATURA — Wszelkie zdolności związane z naturą, zwierzętami i roślinami;
Przykładowe moce: rozumienie zwierząt, możliwość przyśpieszenia wzrostu roślin, moc uleczania niewielkich roślinek, zdolność wzrostu konkretnych roślin,
Moce wymagające wysokich zdolności: Możliwość wyczuwania obecności zwierzyny poprzez ich połączenie z naturą, przybieranie postaci zwierzęcia, które się dotknęło/widziało, połączenie się ze zwierzęciem na krótki okres czasu (chodzi o możliwość patrzenia jego oczami)
Zakazane moce: Opanowywanie zwierząt, władanie nimi.

MAGMA — Wszelkie zdolności związane z magmą, lawą
Przykładowe moce: zdolność kontrolowania zastygania magmy, możliwość wytworzenie niewielkiej jej ilości, 
Moce wymagające wysokich zdolności: Możliwość wyczuwania najbliższej erupcji, zdolność niewielkiego opóźniania erupcji, plucie magmą, chwilowa zmiana w wilka z magmy,  
Zakazane moce: Wymuszanie erupcji wulkanów, wybuchów magmy pod ziemią, 

 CIEMNOŚĆ — Wszelkie zdolności związane z ciemnością oraz śmiercią;
Przykładowe moce: możliwość wytwarzania cieni, nadanie kształtów cieniom, zdolność zmiany w cień na krótki czas, wtapianie się w cienie, pochłanianie cieni i zyskiwanie przez to energii (z określonym umiarem), wytwarzanie dymu,
Moce wymagające wysokich zdolności: możliwość wcielania się w cienie, możliwość uśmiercania roślin, umiejętność skracania cierpień mniejszym istotą, gdy są bliskie śmierci,
Zakazane moce: Zabijanie spojrzeniem, zabijanie myślami, wywoływanie śmierci u wilków i większych zwierząt, kontrolowanie kogoś poprzez wcielenie się w jego cień, brak możliwości kontrolowania pory dnia,
JASNOŚĆ — Wszelkie zdolności związane ze światłem oraz życiem;
Przykładowe moce: kontrolowanie pojedynczych promieni słońca lub innych promieni światła, możliwość pochłaniania niewielkiej części energii słonecznej,
Moce wymagające wysokich zdolności: wytworzenie nowego źródła światła,
Zakazane moce: kontrolowanie pory dnia, możliwość ożywiania rzeczy martwych,
 PRZESTRZEŃ — Wszelkie zdolności związane z przestrzenią, światem;
Przykładowe moce: Możliwość teleportacji na niewielkie odległości, możliwość wytwarzania iluzji, manipulowanie na niewielką skalę grawitacją;
Moce wymagające wysokich zdolności: teleportacja na większe odległości,
Zakazane moce: podróże w czasie, teleportacja siebie lub innych przedmiotów na wielką skalę (np. z jednego kontynentu na drugi, z jednej watahy do drugiej), brak możliwości tworzenia własnych wymiarów i czasoprzestrzeni.
 METAL — Wszelkie zdolności związane z metalem;
Przykładowe moce: Wyczuwanie cząstek metali, kumulacja cząstek metalu, panowanie nad niewielkimi kawałkami metali,
Moce wymagające wysokich zdolności: Pokrycie się warstwą metalu, możliwość kreacji przedmiotów z metalu (niewielkich i krótkotrwałych)
Zakazane moce: Tworzenie robotów o sztucznej inteligencji, tworzenie ogromnych istot z metalu, tworzenie robotów, tworzenie stałego pancerza,
 BRYLANT — Wszelkie zdolności związane z kryształami szlachetnymi, brylantami;
Przykładowe moce: wytwarzanie kryształów wyrastających spod ziemi, ściana obronna z kryształów,
Moce wymagające wysokich zdolności: możliwość wytworzenia diamentowej zbroi, ataki kryształami, pokrycie kryształem niewielkiej części powierzchni,
Zakazane moce: Wytworzenie kryształów wielkości gór, zamykanie w kryształach wilków i innych psowatych.
DŹWIĘK — Wszelkie zdolności związane z dźwiękiem i falami;
Przykładowe moce: Wytwarzanie fal dźwięku, które na krótką chwilę wprawią przeciwnika w oszołomienie, korzystanie z echolokacji, wyczuwanie fal dźwiękowych
Moce wymagające wysokich zdolności: możliwość ataku silniejszą falą dźwięku, tworzenie fal dźwiękowych o bardzo wysokiej lub niskiej tonacji,
Zakazane moce: Wytwarzanie fal o sile, która może niszczyć góry/tereny lub pozbawiać słuchu innych wilków.
CZYNY NIEDOZWOLONE I INNE ZAKAZANE ZDOLNOŚCI
~ Niedozwolone jest stworzenie armii, która chroniłaby danego wilka. Jedynymi istotami, jakie możemy tworzyć, są istoty niematerialne, czyli takie, które przypisywane są do kategorii iluzji lub cieni.
~ Wilki nie mogą panować nad krwią czy innymi czynnościami życiowymi. Niemożliwym jest też, by kontrolowały one krew płynącą w innym wilku, czy zatrzymywały oddech, powodując uduszenie się przeciwnika.
~ Wilk nie może zapewnić sobie stałej ochrony. Przykładowo nie może stworzyć na stałe ściany kamiennej, gdyż ta po określonym czasie musi ulec rozpadowi (każda zdolność wymaga ogromnego pokładu siły i wytrzymałości, toteż używanie czegoś w nieskończoność jest niemożliwe.).
~ Wszelkie moce, które związane są z mordowaniem, bez użycia siły fizycznej także zostały uznane za moce zakazane. Nie można więc zabijać spojrzeniem, podobnie jak wyżej, nie można zatrzymać siłą woli akcji serca, ani innych czynności życiowych. Zabójstwo przy pomocy dotyku także jest zakazane.
~ Czytanie w myślach również zostało uznane za moc zakazaną, gdyż każdy zasługuje na przestrzeń do osobistych przemyśleń, jednak niektóre wilki posiadają skrawek owej mocy. Mogą jej użyć tylko w sytuacjach tego wymagających. Niestety moc ta, jest silnie ograniczona. „Widzący” może ujrzeć jedynie pojedynczy obraz myśli, a skutki uboczne są niezwykle bolesne dla tego, kto ich używa.
~ Moce wymagające siły Bogów są zakazane. Żaden ziemski wilk, nie będzie miał tak wielkiej siły, by wytworzyć ogromne tsunami, poruszać płytami, by nastąpiło trzęsienie ziemi, czy też spowodować erupcję wulkanu itp.
~ Wilki nie mogą kontrolować swoich braci. Moce z tym związane takie jak opętanie, czy kontrola umysłu są zakazane. Wilk może jedynie przez krótki czas przejąć kontrolę nad istotami niepochodzącymi z rodziny psowatych. Takowe moce wymagają niezwykłych zdolności i opanowania, a skutki ich użycia mocno osłabiają wilka, gdyż musi on oddać swoją siłę, na rzecz użycia siły innego stworzenia.
- Teleportacja na dalekie odległości jest sztuką, którą opanowują nieliczni.
- Odbieranie mocy i kopiowanie ich nie jest możliwe, gdyż te moce należą do samych Bogów. Podobnie nie można kogoś obdarować mocą, gdyż to przypisuje się tylko najwyższym.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz